Dag 1-4 - Reisverslag uit Accra, Ghana van Lisanne en Tamara - WaarBenJij.nu Dag 1-4 - Reisverslag uit Accra, Ghana van Lisanne en Tamara - WaarBenJij.nu

Dag 1-4

Door: Tamara & Lisanne

Blijf op de hoogte en volg Lisanne en Tamara

12 Juli 2014 | Ghana, Accra

Dag 4 12 juli 2014

'Goodmorning, how are you?'

Hiermee worden wij telkens aardig begroet door de Ghanese bevolking hier. Dit laat zien hoe ontzettend aardig en gastvrij de mensen hier zijn. Toen we aankwamen in het huis van Marleen, in Olebu bij Accra, werden we dan ook gelijk op ons gemak gesteld en draaiden we helemaal mee. We zullen hier blijven tot maandag en we gaan daarna door met Mieke en Alinda naar Obuasi waar de dovenschool is.
Gisteren zijn we door Accra gescheurd met hoge snelheid over de vaak onverharde wegen waaraan we nog even moesten wennen. Ook de gordel achterin de auto hebben we vaak tevergeefs gezocht, maar we hebben het overleefd! :) Onderweg hebben we een goede indruk gekregen van hoe het er uit ziet in dit land. We konden goed de verschillen in rijkdom en luxe zien bij mensen in de omgeving hier. Het winkelcentrum is voor de rijkere bevolking en toeristen en ziet er vrij westers uit. De rest van de bevolking koopt zijn spullen langs de weg waar je ontzettend veel kraampjes met allerlei spullen tegenkomt, tot zitbanken en tweedehands televisies toe.
De temperatuur is hier wel een beetje hoger dan in Nederland en het is vochtig. Dit betekent niet dat wij dit niet heerlijk vinden, wat jullie waarschijnlijk wel van ons weten (ik, Lisanne, moet er nog steeds aan wennen het niet koud te hebben).
Inmiddels hebben we kennis gemaakt met iedereen in het huis en voelen we ons hier echt al thuis!
Vandaag gaan we lekker een middagje naar het strand en vanavond hopen we Sarah's (een van de vrouwen in het huis) verjaardagsfeest te vieren (met voetbal :)).

Veel liefs,
Tamara & Lisanne

• 14 Juli 2014 - 08:57

Paul En Wouterien Nieuwenhuize:

Wat leuk dat jullie een reisverslag bijhouden! We zullen het iedere keer even bekijken hoor.
    Een hele mooie tijd toegewenst en geniet er maar van.
    Groetjes van Oom Paul, tante Wouterien
    en de kids.

• 15 Juli 2014 - 19:43

Angelique Wilde:

Hallo Lisanne!

Super leuk om op deze manier op de hoogte te blijven van jullie avontuur in Ghana. Fijn om te lezen dat het de reis goed is gegaan en jullie direct zijn opgenomen in de cultuur van het land. Ik ben benieuwd hoe de ervaring zal zijn in bij de dovenschool en wat jullie activiteiten daar zijn...

Heel veel plezier en ervaring toegewenst!
    Groetjes Angelique en de rest van de Vejo :-)

• 25 Juli 2014 - 20:07

Berend En Greet:

Wat een ervaring doen jullie op! en wat zijn jullie gedreven. Top, petje af en heel veel succes!