Dag 18-22 - Reisverslag uit Sandema, Ghana van Lisanne en Tamara - WaarBenJij.nu Dag 18-22 - Reisverslag uit Sandema, Ghana van Lisanne en Tamara - WaarBenJij.nu

Dag 18-22

Door: Lisanne en Tamara

Blijf op de hoogte en volg Lisanne en Tamara

31 Juli 2014 | Ghana, Sandema

Dag 22
Donderdag 31-07-14

Na een heerlijk ontbijt (gedekte tafel met zoveel soorten eten en beleg dat je niet meer weet wat je moet kiezen) naar de kerk hier in Sandema. Daar hadden we een dienst met Ghanese muziek en dans, heel leuk! Zondagavond was dansavond. Sebastian (één van de 'big boys' hier) zorgde voor een goede beat en dansen maar! We moeten nog wel een beetje oefenen voordat we de Ghanese dansen onder de knie hebben! ;)

Rondom het kindertehuis en de tuin staat een muur die eerst kaal was, maar daar hebben we maandag verandering in gebracht. Nadat we verf hadden gekocht, hebben we de muur, samen met de kinderen (die allemaal graag helpen), groen geverfd! Vandaag (donderdag) hebben we nog een aantal tekeningen om de muur gemaakt, zodat de muur er nu heel vrolijk uitziet!

In de middagen en avonden hebben we vooral tijd doorgebracht met de kinderen. Maandagavond was movienight. We keken gezellig film met z'n allen, met drinken en wat lekkers erbij. Dinsdagavond deden we bingo (met prijzen!), wat de kinderen ontzettend leuk vonden.
Ook zijn we inmiddels helemaal gewend aan het Ghanese eten. We eten 's avonds namelijk mee met familie (iedereen is elkaars brother en sister, ook wij), dus we eten dingen als banku, soort deegbal met soep en TZ, het dagelijks eten van hier.

Woensdag zijn we met Marleen mee geweest langs verschillende dorpen. Daar hebben we o.a. epilepsiepatiënten bezocht en nieuwe medicijnen gegeven. Ook hebben we verschillende mensen (en gezinnen) bezocht om te kijken hoe het met hen ging. We hebben deze dag heel veel van de omgeving gezien en er enorm van kunnen genieten. Wat een ontzettend mooie natuur!

Vandaag hebben we vooral veel tijd doorgebracht met de kinderen. We hebben pannenkoeken gebakken voor de lunch, spelletjes gedaan, loom-armbandjes gemaakt en de muur versierd met hun handen, supergezellig! Ook nu zitten wij en een deel van de kinderen nog gezellig in de library (waar wij ontbijten en lunchen en relaxen en film kijken en spelletjes doen) en wordt er volop getekend en geschreven.

Morgenochtend vroeg zullen we hier weer vertrekken en richting Mole gaan, een safaripark. Hier zullen we tot maandagmorgen blijven. Vijf van de kinderen van hier gaan met ons mee en twee van de volwassenen. We hopen daar safari's te gaan doen, te zwemmen (!) en vooral een leuk uitje voor de kinderen te hebben. De kinderen die meegaan, zijn er allemaal nog nooit geweest en zien er ontzettend naar uit (hun tas was gisteren al helemaal gepakt), net als wij!

Veel liefs

• 01 Augustus 2014 - 09:49

Ilse :

hoi Tamara en Lisanne

wat leuk wat jullie mee maken ik zou er ook graag bij zijn!
    maar in de Ardèche is het ook heel leuk maar het is wel raar dat jij er niet bij bent.
    ik mis je wel een beetje hoor:)

groetjes van ons allemaal en veel plezier.
    p.s. ik hoop dat je echte olifanten ziet!!!!!!!!!!!!!

• 02 Augustus 2014 - 23:57

Angelique:

Super goed om te lezen wat jullie allemaal ondernemen daar!! Dat safaripark is vast ook geweldig!! Pas wel op he, zwemmen met krokodillen wordt afgeraden:-)