Dag 4-7 - Reisverslag uit Obuasi, Ghana van Lisanne en Tamara - WaarBenJij.nu Dag 4-7 - Reisverslag uit Obuasi, Ghana van Lisanne en Tamara - WaarBenJij.nu

Dag 4-7

Door: Lisanne & Tamara

Blijf op de hoogte en volg Lisanne en Tamara

15 Juli 2014 | Ghana, Obuasi

Dag 7 15-07-14

Met de hele familie op de bank voor de televisie om Nederland te zien spelen, dat deden wij zaterdagavond. Iedereen was in het oranje gekleed (shame on us, de echte Nederlanders hadden (bijna) geen oranje aan) en razend enthousiast als Nederland scoorde. Ook werd gelijk Sarah' s verjaardag gevierd met cadeautjes en zelfgebakken cake (door de big boys!).

Zondagmorgen gingen we met z'n allen naar de kerk, wat een uur rijden was. We hadden een mooie dienst, met bekende liederen, dus we konden meezingen ;p 's Middags gingen we met een aantal kinderen naar het strand. Bijzonder om te zien dat de kinderen hier zo blij worden van zoiets 'simpels'. Het was een prachtig strand (met palmbomen ;p) en we hebben heerlijk in de hoge golven gezwommen.

We hadden het reuze naar ons zin bij de familie, dus het was jammer dat we maandagmorgen vroeg weg moesten. We gingen op weg naar Obuasi, waar de dovenschool is. We reden ongeveer 7 uur (ongeveer 170 km), dus we waren blij dat we er waren. Iedereen hier is doof, dus we communiceren met gebarentaal. Inmiddels kunnen we al best wat gebaren en gelukkig zijn de kinderen erg geduldig en bereidwillig om ons te helpen. We zullen hier tot maandag blijven, als alles goed gaat. Het gebouw heeft een kleurtje nodig, dus wij hebben verf gekocht en zullen alles gaan schilderen, terwijl de kinderen op school zitten. Ook doen we activiteiten met de kinderen (zoals spelletjes, waarvoor we speelgoed hadden meegenomen vanuit Nederland) als ze niet hoeven te leren. Vanochtend hebben we zelfs al les gegeven, wat best goed ging (aangezien gebarentaal best moeilijk is)!
De dovenschool heeft het financieel heel moeilijk, dus we zoeken naar een goede oplossing om ze zo goed mogelijk te helpen.

Het leven hier is vrij primitief, in vergelijking met het leven in Olebu (waar we eerst waren). In Olebu konden we nog gebruik maken van een douche, maar nu zijn we over gestapt op de 'Bucket shower' in de tuin. Dit houdt in dat je emmertjes water over jezelf heen schept in een hokje met een schotje eromheen. De wc is een gat in de grond, dus daar moeten we nog even aan wennen! ;)

We houden jullie op de hoogte!

Liefs,
Lisanne en Tamara